הדרכת בטיחות

לפי תקנות הבטיחות בעבודה אחת לשנה נדרשים העובדים לעבור הדרכת בטיחות בתחומים השונים , הדרכת בטיחות בעבודה,לייזר ,קרינה מיינת וכו'.אך לאור הישארות מגפת הקורנה איתנו לתקופה בלתי מוגדרת עולה השאלה איך ניתן לקיים את הדרכות הבטיחות ועדיין להיצמד להוראות משרד הבריאות?

ראשית נסביר שקיימים 2 סוגי ההדרכות

סוגי הדרכות בטיחות

 

1. הדרכה בסיסית -הדרכה מקיפה הכוללת את כל הסיכונים הקיימים באזור העבודה של העובד , ההדרכה צריכה להיות פרונטלית ,מקיפה ומועברת ע"י בעל מקצוע מתאים.

2. הדרכת רענון-הדרכת רענון צריכה להיות אחת לשנה ויכולה להתבצע במגוון דרכים, לדוגמא השתתפות ממונה הבטיחות בפעולה , הדרכה דיגטאלית כלומר לומדה.

שיטות להדרכה מרחוק:

קיימות מספר שיטות להדרכה מרחוק ועליהם ארחיב:

הדרכה  פרונטלית -ניתן לבצע הדרכה פרונטלית בשימוש בפלאטפומות שונות לדוגמא zoom זוהי פלאטפורמה המאחדת מספר רב של משתתפים ביחד ,ניתן להציג מצגת או סרטונים, ניתן ללשאול שאלות כך שזוהי הדרכה פרונטלית הגיונית.

הדרכה באמצעות לומדה-הדרכה באמצעות לומדה הינה חד צדדית ובה הלומד מתקשר עם תכנת מחשב המציגה בפניו את החומר נלמד , שאלות מותאמות  ואף בודקת האם ענה נכון או לא .ניתן לשלב סרטונים , משחקים שונים, ווהמון דרכים נוספות כדי לייצר חוויה אינטראקטיבית.

איסוף ותיעוד ביצוע הדרכה

אחרי שהעובד ביצע את הדרכת הבטיחות חובת מעסיק לתעד את ביצוע הדרכת הבטיחות.

דרך נפוצה בעיקר בארגונים גדולים היא באמצעות מערכת לניהול הדרכות L M S . מערכת הניהול יודעת להקים משתמשים ולשבץ עבורם את ההדרכות השונות . העובד מקבל הודעה למייל האישי ובו מצורף קישור ,לאחר כניסה לקישור והזדהות ניתן להתחיל את ההדרכות שונות. יתרונות המערכת הם רבים : לדוגמא ניתן להפיק דוח סטאטוס ולדעת מי מבין המשתמשים עבר את ההדרכה ומי לא וכך מנהל  ההדרכות יודע בכל רגע נתון את כמות הביצוע. 

דרך שניה לביצוע היא באמצעות  מערכת הדרכה ישירה אותה פיתחנו באלומה בטיחות לייזר ,בדרך זו העובד מקבל קישור למייל או לטלפון ובהקשה עליו נכנס ישירות ללומדה ,בסיום הלומדה מועבר אוטמטית לטופס מילוי פרטים אישיים וחתימה דיגיטאלית . בסיום התהליך מקבלים העובד והמעסיק קובץ pdf אשר מכיל את פרטי מבצע ההדרכה וחתימתו .דרך זו קצרה וידידותית .